محسن سالم

منتدى دينى سياسى عسكرى رياضى قصصى

الرئيسيةالرئيسية  اليوميةاليومية  س .و .جس .و .ج  بحـثبحـث  الأعضاءالأعضاء  المجموعاتالمجموعات  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

شاطر | 

اجمل شخصيات ماسبيرو التى عرفتها(كل عام وانتم بخير)

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin

المساهمات : 5122

مُساهمةموضوع: اجمل شخصيات ماسبيرو التى عرفتها(كل عام وانتم بخير)   الأحد سبتمبر 11, 2016 4:38 pm

شخصيات من ماسبيرو فى سطور
1-مجدى لاشين
اكثر من اثار الجدل واكثر من تتركز الاضواء حوله دائما هو مركز الاضواء والانباء تسبب فى شهرة الكثيرين والكثيرين من الاعلاميين والصحفيين ومن ضمنهم العبد لله على المستوى الشخصى هو انسان رائع على المستوى العملى نتفق فى بعض الامور ونختلف فى امور اخرى
كل سنه وانت طيب يا عزيزى انت والمدام

2- صفاء حجازى
اكثر انسانه والله احبها على المستوى الشخصى وهاجمتها على المستوى العملى احببتها على المستوى الشخصى بسبب ما عانته فى حياتها حتى تصل لتلك الدرجه ولأننى لاول مره ارى امرأه مثلها تجمع بين الجمال والذكاء والرقه (واعجبنى جدا مبادرتها بالاتصال بعلى سيد الاهل للتعزيه وارسال تلغرافين ولولا مرضها لذهبت فعلا) ولكن مع بعض الشراسه كأنثى النمر فى اوقات العمل والغضب واحيانا تتخذ قرارات تغضبنى بشده بالرغم من ان من دعمها لتولى منصبها هو اعلى جهه التى اتى منها الرئيس السيسى والجهه التى عارضت توليها بشده هى الرقابه الاداريه
بالمناسبه قبل الختام اعرف انكى لا ولم تأخذى قرش زياده من ماسبيرو ولستى متورطه فى اى فساد مالى لأن ما تركه لكى ذكريا عزمى يوازى مرتبات المبنى لمدة شهر على الاقل أويزيد
كل عام وانتى بخير اتمنى لكى الشفاء والله حقا وبالفعل ادعوا لكى فى صلاتى

3- على سيد الاهل
العبقرى الادارى اكثر من ثارت حوله شائعات تتهمه بأنه عميل تاره وبانه اخوانى تاره اخرى ولكنه لم يرد ابدا وكان دائما يقول كلمه مشهور بها يقولها وتم تسجيلها له اكثرمن مره وهى(انا سايب امورى على الله وانا كده مرتاح)وما لا يعرفه الكثيرون هو انه احد القادمين بقوه ولا استطيع قول اكثر من ذلك(يا خبر النهارده بفلوس بكره يبقى ببلا...)
كل سنه وانت طيب يا صديقى

4-اسامه الشيخ
افضل ادارى فى ماسبيرو فى الربع قرن الاخير مع احترامى لكل الاسماء الاخرى (خمسه ف ماسبيرو ظلمونى يا محسن وساعدوا فى القبض عليا واولهم الامير شايف نهايته ربك يمهل ولا يهمل اساسا انا مكنتش المقصود كان انس الفقى هو المقصود لانه سحب البساط من تحت رجل ذكريا قدام المدام وابنها جمال مبارك فذكريا حب يلبسه مصيبه وقال لهم بالنص هاتوا الواد بتاع ماسبيرو وهو يجيب رجل الشيخ والاغرب ان فى اليوم اللى اتقبض عليا فيه كان معايا فى نفس السياره واتقبض عليا بسبب الصياد لما بلغ عنى ان انا اللى امرت بقطع الخطبه عن القرضاوى فى ميدان التحرير وبرغم انى استقلت لما رجعت من سويسرا بعد يناير لكن عمر سليمان كلمنى وخلانى اقعد وكانت علاقتى بيهم كويسه لحد ما قطعت على القرضاوى البث وبعدها عرفت انى خلاص كدا)
صديق استفدت من ارائه وخبرته وكنت احبه كثيرا وان كنت لا اعرف لماذا يلزق له على عبد الرحمن فى الفتره الاخيره ولكننى دائما اتحدث اليه ونتبادل الاراء بشأن ماسبيرو

5-على عبد الرحمن
يستطيع ان يقوم بادارة اى مكان اداره حقيقيه بل ويستفيد من ورائه (انا مبسوط كده بالبعد عنماسبيرو ومشاكله يا محسن حتى لو جت مدينة الانتاج انا مش عايزها انا ممكن اخدها بس كرد اعتبار واستقيل بعدها وصدقنى انا برد على محسن كصديق بس مش اكتر ولا اقل انا بحبك زى اخويا الصغير وياريت تاخد بالك لأن فى ناسى جوا المبنى وبعض الصحفيين متضايقين منك اوى وبيدعوا وبيتمنوا من ربنا سبحانه وتعالى انك تقع ووقتها السكاكين هتكتر متزعلش منى يا صديقى انا بوعيك)لنكتفى بهذا القدر وبالرغم من حبى وصداقتى له ولكننى لا اعطى اى صديق يا عزيزى على الامان ابدا واحتفظ باوراق اضافيه ولكننا نحتفل اليوم بالوقفه تقبلها الله منى ومنكم ومن كل صاحب نيه مخلصه اما بالنسبه لوقوعى فتلك مسأله بيد الله فقط ولكن تأكد من انها لو حدثت فسيكون وقتها معى كثيرين جدا
كل عام وانت طيب

6-حسين زين
صديق التكنولوجيا اقرب اصدقاء اللاب توب والتاب توب وبعض النسا...المهم كل سنه وانت طيب جاء فى مكانه لرئاسة المتخصصه صدفه وسيرحل قريبا جدا صدفه ايضا على نفس درجته على مسؤولية الراوى لوزاره اخرى اعتقد التخطيط لأن الثقافه رحل اليها الامير بمنصب شرفى

7-عصام الامير
كل سنه وانت طيب حذرتك من تلك النهايه كثيرا ولم تصدقنى بل وكنت تقول دائما هناك من يكتب بأسم ...فى المصريون وهناك من يكتب بأسم محسن سالم(وكأنك لا تعرفنى)ثم تكمل كلامك بأنك لا تهتم بكلامهم لأنه يعيشون فى اوهام وها قد جائت النهايه (كل حلفاؤك خانوك يا ريتشارد)المهم انه تم تعويضك كانت قدراتك متوسطه منذ البدايه وانا اعرف ان حماك بنفوذه كان السبب فى توليتك رئاسة الاتحاد المهم انك بالفعل تتمتع باخلاق عاليه واعجبنى جدا اتصالك بعلى سيد الاهل للتعزيه بوفاة والده
كل سنه وانت طيب

8-خالد قابيل
اذكى شخصيه فى المبنى بالفعل والصندوق الاسود للكثيرين العين عليه من اكثر من جهه ومن اكثر من شخصيه من داخل المبنى غامض الى حد ما لا ينفعل بسهوله كل مشكله عنده ولها حل ذكى جدا وسريع البديهه ويمسك بخيوط كثيره جدا فى يديه ومتخصص فى الخروج من اى لغز او مشكله ويمكنه التحدث مع الكل ومصادقتهم ولكنه يلعب لمصالحه بالدرجه الاولى وان كان هذا لا يعيبه اعتقد انه فى الصوره وهذا ليس كلامى وحدى
كل سنه وانت طيب يا قابيل انت والمدام

9-على غيث
كما سبق واخبرتك اختلفنا فى الفتره الماضيه نعم ولكن هذا لا يمنع احترامى وتقديرى لك فأنت صاحب مبدأ ولا تحيد عنه ولكن مشكلتك يا عزيزى انك احيانا متسرع وانت بمفردك واعلم ان هناك فساد وانك لا تشوبك شبهه واحده منه وابلغت عن امور كثيره ولكن المشكله هى تسرعك بدون اعداد خططك للرد عليهم فى حال استهدفوك كما فعلوا وحاربت فى اكثر من جبهه مما ادى الى استنزافك يا عزيزى ولكن لا يضيع حق ورائه مطالب المهم ان تستغل كل قوتك والاوراق التى فى يديك ولم تستغلها ياليتك كنت عملت فى مجال الصحافه سابقا وكنت ستعرف وقتها كيف تستغل كل الاوراق وتتلاعب بالكلمات واعلم ان هذا لا يعجبنى
كل سنه وانت طيب

10-طارق صلاح الدين
اخر الرجال المحترمين ذكى وصاحب مبدأ ايضا ولا يصمت ابدا على اى فساد ولكن المشكله انك تأخذها باسلوب مسرحى كما كان يفعل الزعيم الراحل جمال عبد الناصر وبرغم نجاح هذا الاسلوب فى اوله ولكنه قد يودى فى النهايه الى نكسه مشابهه لنكسة 67 صدقنى برغم عدم وجود علاقه الا اننى احترمك ولكنك مازلت تملك اوراق لم تستغلها بعد انت وعلى غيث واقسم بالله على ذلك لا تتعجل انت وصديقك فالتغييرات القادمه هى الاخيره قبل قانون الاعلام الموحد وربما تجد فيها مفاجأه
كل سنه وانت طيب

11- خالد السبكى
احد افضل الاصدقاء الذين تعاملت معم ذكى وهادىء وواسع الاضطلاع ومثقف وموسوعه فى مجاله (مجال القطاع الاقتضادى)لديه حل لكل مشكله وذهنه مرتب ولكن المشكله هو ان البعض فى القطاع يخشى من اعطائه اى صلاحيه كما ان البعض لا يطيق مجرد ذكر اسمه انت تحت المنظار من اكثر من جبهه بالمناسبه اعتقد ان حادثة الموتوسيكل وغيرها لم تؤثر عليك وعلى وقوفك ضد الفساد وتأكد من انها اخر مره يتعرض لك احد فيها واعتقد انه من وقتها ولم يحدث هذا ولن يحدث ان شاء الله وسيكون من سوء حظ من سيفكر فيها
كل سنه وانت طيب يا صديقى

12-نائله فاروق واحمد صقر
بيبيعوا ايه دول عموما كل سنه وانتم طيبين واحده ضغطوا على صفاء اوى عشان تسير القطاع والتانىعلى وشك الخروج ومازال يؤمن بأن الشيخ م... سيساعده بتلك البخور والاعمال
انتوا جيتوا ماسبيرو ازاى جتكوا البلاوى مليتوا البلد
عموما كل سنه وانتم طيبين

13-طارق رمضان
المشاكس المعاكس حبيبى صاحب الكلمه اللى تذهب بك يمينا ويسارا لست اعرف ما هى علاقته بالدورى المصرى مع ان تخصصه فى الرياضه يعنى من المفترض ان يتكلم عن الطبيخ ههههههههههههههه
كل سنه وانت طيب يا طارق ان كنت فعلا اعتز بصداقة حد صحفى من داخل المبنى فهو انت ومن خارج المبنى فهو اخاء شعراوى

14-اخاء شعراوى
سريع البديهه خفيف الذهن ذكى وواسع الاضطلاع من افضل من اعتز بصداقتهم مشكلته فقط انه يكتب عن اى شخص ذكر او انثى مهما كان حتى ولو دخل فى صدام قوى وهذا اكثر ما يعجبنى فيه بالرغم من ان هناك اخرون يكرهونه وبشده ويتمنون وقوعه ولا داعى لذكر اسمائهم لانه يعرفهم
كل سنه وانت طيب
هتقضى العيد فين؟

واخيرا خالد نور الدين
لا تعليق جدعنه وعصبيه وشتايم فوريه ورجوله فى الشخصيه وعلى كل لون تلاقيه دايما راجل وجدع ويقف جنبك للنهايه بيعجبنى وهو هادى اوى دلوقتى مش متعود على كده انا متعود على فتحة الصدر زى زمان
كل سنه وانت طيب يا حبيبى
بالمناسبه خطوبتى ولبس الدبل ان شاء الله الاربعاء تالت يوم العيد ادعيلى بالتوفيق
انت واللى بيحبونى بس

محسن سالم
01129810580
انا الافضل
و
ايضا الاسوء
هذا يتوقف على اسلوب من امامى معى
وقبل الختام ياريت يا ست رانده سلام بعد كل سنه وانتى طيبه تبطلى مشاكل ياريت الله يكرمك المفروض انك وراكى حضانه وبيزنس ولم هدايا وفلوس وخلافه يعنى انتى مش فاضيه ياريت متزعلنيش منك ومن لاشين
وكل سنه وانتى طيبه
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://mohsensalim.mountada.net

اجمل شخصيات ماسبيرو التى عرفتها(كل عام وانتم بخير)
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1